Saturday, February 7, 2009

Diriku Milik-Mu Tuhan

Tuhan segala nikmat yang Engkau anugerahkan, aku bersyukur
Segala ujian yang Engkau timpakan sabarlah aku
Setakat mana nikmat yang Engkau takdirkan buatku, aku redhalah menerimanya
Masa depanku, aku serahkan kepada-Mu
Aku yakin selagi aku hidup adalah jaminan dari-Mu
Agar aku tidak susah memikirkan masa depanku
Tapi tidak pula aku menafikan usaha
Setiap kepujian yang aku terima, aku kembalikan kepada-Mu
Aku tidak layak menerimanya
Setiap kejayaan dan penghinaan yang dilemparkan kepadaku, aku boleh menerimanya
Aku kan hamba, hamba itu memang hina
Patutlah aku menerimanya
Setiap ibadah yang aku buat, aku lupakan sahaja
Orang masuk ke Syurga bukan kerana ibadahnya
Tapi kerana rahmat-Mu
Lagipun ibadah yang aku lakukan belum tentu diterima
Tuhan dengan rahmat-Mu janganlah aku diazab
Dengan rahmat-Mu ampunkanlah sahaja dosa-dosaku
Maafkanlah sahaja segala kesalahanku

No comments: